Yeni İşletim Sistemi Chrome OS

Yazar: ÖgrenGeç Blog Yorum yok 9 Temmuz 2009 Perşembe

Google 2010 yılının ikinci yarısında kullanıcılara sunacağı çoklu platform Chrome OS işletim sistemini duyurdu.

Google Chrome OS, başlangıç için netbook’ları hedefleyen açık kaynak, hafif bir işletim istemi olacak.Google, çıkaracağı işletim sistemini “hız, sadelik ve güvenlik” kelimeleriyle tanımlıyor. İşletim sistemini hızlı ve hafif olarak tasarlıyorlar, çalıştırmak ve web’e erişmek birkaç saniye sürecek. Web tarayıcısı üzerinde her şeyi kullanacaksınız.

Biraz daha açıklamak gerekirse Google Chrome OS, bilgisayardaki vaktinin çoğunluğunu internette geçirenler için tasarlandı. İnsanlar bilgisayarlarının yüklenmesini ve tarayıcının başlamasını bekleyerek vakit harcamak yerine e-postalarını anında almak istiyor. Bilgisayarlarının, satın aldıkları ilk günkü gibi hızlı çalışmasını, verilerini-dosyalarını yedeklemeyi unutma ya da kaybetme derdi olmadan her yerden onlara erişmek istiyor. Hatta en önemlisi bilgisayar donanımlarının ve yazılım güncellemelerinin ayarlanması için saatler harcamak istemiyor. Google Chrome OS da kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak, internette daha iyi şekilde vakit harcamak için tasarlanıyor.(Google' da Bu Yakışır!)

Google ayrıca işletim sistemi için birlikte çalışacağı firmaları da açıkladı. Listede Acer, Adobe, Asus, Freescale, Hewlett-Packard, Lenovo, Qualcomm, Texas Instruments ve Toshiba bulunurken, henüz görüşmelerin devam ettiği Sony ve Dell gibi şirketler de mevcut.
Son olarak bakalım Google beklentileri karşılayacak mı?Microsoft'a bu olanda rakip olabilecek mi?Microsoft'un bu alandaki pazar üstünlüğünü ne derecede etkileyecek.
Bu yazıya yorum yapılmamış. İlk yorumu yapan siz olun!

Yorum Gönder